24 October 2013

Pečatiranje - uputstva i saveti

Pošto nameravam ubuduće češće da pečatiram, a posle prethodnih postova o pečatiranju sam dobijala pitanja šta i kako treba da se radi, napravila sam malo uputstvo u kome sam pokušala da objasnim kako se pečatira, kao i da podelim neke trikove koje sam naučila i koji mogu da olakšaju pečatiranje. Ovo je jednostavan način na koji možete na svoje nokte preneti veoma kompleksne šare, posebno ako poput mene ne umete da nacrtate krug oko novčića. Dajte pečatiranju šansu jer vam kada se malo uvežbate neće biti potrebno ni mnogo strpljenja ni mnogo vremena, a rezultat može biti zadivljujuć.

Since I intend to do a lot more stamping in future, and I did get some how-to questions after previous articles on stamping, I decided to do instructions as well as share some tips and tricks I learned that could help you with stamping. This is a simple way to get very complex designs on your nails, which is great if, like me, you can't draw a circle around a penny. Give stamping a shot because once you get some practice you won't need much patience or time, and the result can be stunning.


Osnovne stvari koje su vam potrebne su pečat, grebač, pločica sa dezenima koje želite da prenesete i lakovi koje želite da upotrebite. Lakovi koje ćete koristiti ne moraju biti posebni lakovi za pečatiranje. I obični lakovi za nokte mogu sasvim dobro da završe posao, ali treba birati veoma pigmentisane lakove. Jednoslojci, magnetni lakovi, holosi, hrom i duohrom lakovi obično odlično služe kao lakovi za pečatiranje. Naravno, lakovi za pečatiranje su napravljeni posebno za tu svrhu i sa njima su manje šanse da omašite. Nije loše da pre nego što pristupite samom pečatiranju isprobate kako se lakovi koje želite da koristite slažu i da li se uopšte mogu koristiti za ovo.

The main tools you'll need are stamp, scraper, image plate and polishes you wish to use. The polishes you'll use don't have to be special stamping polishes. Regular nail polish can be used as well, but you have to choose highly pigmented polishes. One-coaters, magnetic polishes, holos, chrome and duochrome polishes are usually great as stamping polishes. Certainly, stamping polishes are specially made for that purpose and it is hard to fail if you use them. It would be wise to check if the polishes you wish to use go well together and if they can be used for stamping.

različite veličine motiva za pun nokta, različite vrste motiva, pločice sa folijom i bez nje, karton na poleđini
different sizes of full nail designs, different sorts of designs, image plates with and without foils and back cardboard

Pločice su metalne - neke mogu biti tanke i njih je najbolje tokom rada držati na posebnom držaču za pločice kako se ne bi iskrivile od pritiska. Neke pločice imaju zaštitni papir na poleđini koji služi da ivice pločice učini manje oštrim. Mnoge pločice imaju zaštitnu foliju preko lica. Konad pločice je nemaju, sve ostale koje imam su imale i foliju. Ta folija je veoma tanka i, ako nije u boji, teško je videti je. Tu foliju je neophodno skinuti pre pečatiranja. Motivi na pločicama mogu biti detalji, slike za francuski manikir ili motivi za ceo nokat, kao i veoma velike slike čije pojedine elemente možete prema svom nahođenju prenositi na nokte. Različiti proizvođači imaju svoje dimenzije motiva za ceo nokat i većina njih je zapravo suviše mala za moje nokte. Bregje se potrudila i napravila poređenje dezena za ceo nokat kod različitih proizvođača pločica sa kojima se ona susrela.

Stamping plates are made out of metal, but some can be thin and should be used on special image plate holder in order not to get dented. Some image plates have protective paper on their backs that makes edges less sharp. Many stamping plates have protective foil over their faces. Konad plates don't have it, but all the other plates I own have had it. That foil is very thin and unless it is coloured it can be very hard to see. That foil has to be removed before stamping. Designs on the plates can be small details, French manicure images and full nail images, as well as large images pieces of which can be used in manis. Different brands have different dimensions for their full nail designs and most of them are too small to fit my nails. Bregje took her time to compare sizes of full nail images on different stamping plates she had experience with.

pečati i grebači
stampers and scrapers

Pečat i grebač, odnosno njihove odlike, veoma su važni. Može se desiti da je pečat suviše gladak i da slika ne može da se zalepi za njega. Blago turpijanje pečata bi trebalo da reši taj problem, a ako se plašite da ćete turpijanjem oštetiti pečat možete običnom gumicom za brisanje da ga zamatirate. Jastučići na pečatima mogu biti od različitih gumastih materijala i stoga različite mekoće. Morate sami da ustanovite da li vama više odgovaraju mekši ili tvrđi pečati. Pečati imaju standardni prečnik od 2,3 cm. Postoje i dvostrani pečati, kojima je manja strana prečnika 1,5 cm, a veća je standardne veličine. Postoje i XL pečati, čiji je prečnik 2,8 cm. Što se grebača tiče, i njih ima raznih vrsta. Metalni važe sa dobre, ali oni oštećuju pločice. Kod plastičnih je veoma važno paziti na čvrstinu. Meni više odgovaraju čvršći jer bolje svlače lak sa pločice, dok mekši mogu da se saviju i sa pojedinih mesta pokupe više laka nego što treba. Na više mesta sam pročitala da se umesto grebača može koristiti i stara kreditna ili telefonska kartica. Nisam primetila da se njima postiže drugačiji rezultat nego grebačem, ali znam da je nekim ljudima zgodnije da uhvate karticu nego grebač.

Stamp and scraper, their attributes that is, are immensely important. The stamp can bee too smooth to pick up an image. Gentle filing of the stamping cushion should to the trick, but if you worry that filing might damage the cushion you may use a regular eraser to remove the shine from the stamper. Stampers are made of different rubbery substances and are therefore of different firmness. You have to see if softer or harder stampers suit you better. Stampers have one standard diameter 2.3 cm. There are double-ended stampers, which have smaller diameter of 1.5 cm and the larger one is standard one. There are also XL stampers. Their diameter is 2.8 cm. As far as scrapers are concerned, there are different sorts of those too. Metal scrapers are considered to be good, but they can damage image plates. Firmness is important with plastic scrapers too. I prefer harder ones because they scrape polish better without the risk of it bending and scraping too much polish. I have read in several places that old credit card or phone card can be used instead of scraper. I haven't noticed any difference in the result between regular scraper and card, but I guess some people find the card easier to hold.


Pečatiranje je prljav posao i pločicu tokom rada treba da držite na podlozi koju možete da bacite ili očistite. Ja koristim silikonski podmetač kupljen kod Kineza, ali i novine ili papirna salveta će poslužiti svrsi, kao i stari časopisi ili katalozi. Potrebni su vam i aceton i vata za čišćenje pločice i pečata, kao i sva oprema za čišćenje oko noktiju. U mom slučaju su to Essence četkica za gel ajlajner, običan aceton (ne onaj koji korisitm za skidanje laka) i staklena teglica u koju koristim kao posudu za aceton, a čiji poklopac koristim za odlaganje pečata između pečatiranja. Običan aceton je bolji za čišćenje pločice jer isparava brzo i ne ostavlja trag koji može zapušiti dezen na pločici. Za brzo i jednostavno čišćenje pečata između pečatiranja možete koristiti običan selotejp. On će skinuti sav višak boje sa pečata, a rizik da pokvarite manikir je minimalan ako parče selotejpa držite na radnoj površini i tapkate pečatom po njemu.

Stamping is dirty work and you should work on a surface you can either clean or throw away. I use silicone baking mat, but newspapers or paper towel should do the trick, as well as old magazines and catalogues. You will need acetone and cotton wool or cotton pads to clean the stamping plate and stamper and whatever you use for your regular clean up. In my case that is Essence gel liner brush, regular acetone (not the one I use for nail polish removal) and tiny glass jar I use as a dish for acetone and whose lid I use to place the stamper into between two stamps. Regular acetone is better to clean the stamping plate because it evaporates quickly and leaves no residue that could block the parts of image. For fast and easy stamper cleaning between two image transfers you can use sticky tape. It will remove all the excess colour from the stamper and the risk of ruining your mani is minimal if you keep a piece of tape on your work surface and just tap your stamper over it.

pre nadlaka i čišćenja
before clean up and top coat

Važno je raditi na suvoj osnovi, tako da sačekajte da vam se bazna boja dobro osuši kako je tokom pečatiranja ne biste oštetili. Možda ćete poželeti da taj osnovni lak zaštitite slojem nadlaka. Na taj način ćete ukoliko pogrešite moći grešku da uklonite, a da ne pokvarite bazni lak. Možete da vežbate na starom manikiru pre nego što ga skinete. Na ovaj način možete i da osvežite stari manikir ili lak koji vam je dosadio. Imajte na umu da će prenesena slika biti bleda sama po sebi i da će se istaći tek kada nanesete nadlak. Sačekajte nekoliko minuta pre nego što stavite nadlak jer u suprotnom možete razmazati sliku.

It is important to work on dry foundation, so you should wait until your base colour is well dry so you wouldn't ruin it. You may want to protect base coat with a layer of top coat. That way you can remove whatever is on it without damaging whatever is below it in case you mess up the stamping. You can practice stamping on old mani before you remove it. This way you can freshen up an old mani or polish you grew tired of. Bear in mind that the transferred image will be paler and that it will come to life only after you apply top coat. Wait several minutes before applying top coat. Otherwise you can smudge the design.

leva ruka
left hand

Sam proces pečatiranja je veoma jednostavan kad poznajete motiv koji pečatirate i pečat i grebač koje koristite. Svodi se na nanošenje laka preko motiva koji želite da prenesete, prevlačenja grebačem preko tog motiva kako bi se lak lepo rasporedio po motivu, kao i da bi se višak laka uklonio, prenošenja slike na pečat blagim kotrljanjem, ne pritiskanjem, i prenošenja slike sa pečata na nokat, opet kotrljanjem, a ne pritiskanjem. Primetićete da su svi pečati zakrivljeni i tu krivu treba iskoristiti. Naravno, tokom samog prenošenja slike treba primeniti određenu dozu pritiska, ali ne treba snažno pritiskati. Tokom celog procesa brzina igra ključnu ulogu. Ukoliko niste uspeli da lepo prenesete sliku, možda niste bili dovoljno brzi ili ste koristili brzosušeći lak, što nije najbolji izbor za pečatiranje.

Stamping process itself is very simple once you know the design you want to use and the stamper and scraper you'll use. It can be reduced to applying polish over chosen image, scraping the polish into the design and off the plate, transfer of the image from the plate to the stamper by rolling, not by pressing and transfer of the image from the stamper to the nail, again by rolling, not pressing. You will notice that all stampers are convex and that curve should be used. Certainly, during the transfer you should apply some light pressure. Speed is of the essence in the entire stamping process. If you failed to transfer image well, maybe you didn't work fast enough or you may have used a quick-dry polish, which isn't a good choice for stamping.

desna ruka
right hand

Možda će vam biti potrebno malo vremena dok ispitate na koju stranu treba da povlačite grebač za koji motiv. Meni je najzgodnije da pozicioniram pločicu tako da treba da grebem od sebe i blago udesno. Grebač treba držati pod uglom od otprilike 45 stepeni u odnosu na pločicu. Koliko ćete pritisnuti grebačem zavisi od samog grebača, ali i od slike koju želite da prenesete. Ja ne volim da pritiskam prejako preko slika koje imaju veće površine, dok o tome ne vodim računa ukoliko je u pitanju slika sa manjim površinama. Za dominantnu ruku će vam verovatno biti potrebno više vremena, ali verujte mi da uopšte nije teško veoma lepo izvesti šaru i na toj ruci.

You may need some time to try which direction to scrape in for which image. I find it most comfortable to position the plate so that I have to scrape away from me and slightly to the right. Scraper should be held at about 45 degrees angle against the plate. How hard you'll have to press depends on the scraper and the image you are working on. I don't like to press too hard over images that have larger surfaces but I don't take much care about it if I'm working on image with smaller surfaces. It may take you more time to do your dominant hand, but trust me when I say it isn't hard at all to stamp quite nicely with your non-dominant hand at all.

pečatiranje u dve boje
two-tone stamping

U zavisnosti od toga koliko ste rastrošni ili štedljivi lak možete naneti na celu sliku ili samo na jedan njen deo i grebačem ga rasporediti po ostatku slike. Takođe možete za jednu sliku naneti više boja, samo treba da pazite da tada grebete u smeru koji neće pomešati boje. Na ovaj način je moguće uraditi i gradijent pečatiranjem, s tim što treba da čačkalicom pomešate boje tamo gde se preklapaju. Bregje predlaže, a ja se slažem, da ako ste početnik odaberete sliku kod koje će manje biti primetno ako pogrešite, dakle manje motive ili haotičnije, nepravilnije motive. U suprotnom možete završiti sa ovim izgledom.

Depending on how thrifty or wasteful you are you can apply polish on the entire image or just one part of it and let the scraper fill in the rest. You can also use several colour for one image, but you'll have to take care to scrape in a way that wouldn't mix the colours. You can also do a gradient stamping, but you'll have to mix the colours with a toothpick where they should overlap. Bregje suggests, and I agree, that if you are a beginner you should pick the image that won't show mistakes (if there are any), ie. smaller motifs and chaotic, irregular designs. Otherwise you may end up with this.

Neuspelo pečatiranje
stamping fail

Nadam se da će vam ovi saveti i kratko uputstvo biti od pomoći. Slobodno pitajte za dodatna objašnjenja ako negde nisam bila dovoljno jasna. Materijal koji sam koristila za uputstvo su pločica MoYou Nails 230 (uskoro sledi i recenzija), Trind Emerald Swirl kao baza, China Glaze GR8 za pečatiranje i Cult Nails Wicked Fast brzsušeći nadlak.

I hope you'll find these tips and pictorial helpful. Do ask for additional explanations if I wasn't clear enough. What I used for the pictorial is MoYou Nails 230 (review coming soon), Trind Emerald Swirl as base colour, China Glaze GR8 for stamping and Cult Nails Wicked Fast top coat.


44 comments:

  1. To Cajo, tooooo! Kakav post! Odusevljena sam :) Izuzetno koristan i bas sam uzivala dok sam ga citala.

    ReplyDelete
  2. Baš interesantan post :)
    Probala sam par puta da pečatiram i izgubila živce jer nikad mi nije lepo ispalo pa sam pečat i pločice prosledila. Mogla bih opet da probam po tvojim uputstvima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne moraš ništa da mi pričaš. Tek kada sam počinjala morala sam neke nokte po više puta da mažem i iznova pečatiram dok ne dobijem relativno pristojnu sliku. Sada retko moram uopšte da ponavljam neki nokat. Da nije moje ljubavi prema zmajovitim motivima verovatno se ni ja ne bih ponovo upustila u pečatiranje i bila bih uskraćena za ovo zadovoljstvo.

      Delete
  3. Hvala na postu, trebalo mi je ovo, imam pečat, grebač i tri-četiri pločice, ali ih uopšte ne koristim jer mi nikad ne ispadne onako kako želim.

    ReplyDelete
  4. Odlicno uputstvo! :) Meni je jos samo ostalo da prilagodim pritisak pecata na plocicu.

    ReplyDelete
  5. Odlican post! Nikad nisam probala pecatiranje, ali posle ovog tvog objasnjenja imam zelju, pa se bacam na nabavku pribora.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago ako sam uspela da te zainteresujem. Javi utiske kada budeš isprobala.

      Delete
  6. Mene do skoro nisu ni privlačili pečati, ali sam videla šta sve mogu da urade pa su me zainteresovali. Pravi tajming za post ;)

    ReplyDelete
  7. Da li sam ja kreten ako kazem da mi je apsolutno fantastican dizajn koji si svrstala u neuspesno pecatiranje?! :D Do duse, ja ne spadam u perfekcioniste, vise volim nedefinisane/umetnicke da ne kazem brljave sare. Puno hvala na ovom postu, nisam nesto talentovana za prenosenje pecata, kupila sam jednu plocicu, probala dva,tri puta i jednostavno sam smotana za to, niti znam lepo da prenesem niti odaberem dobar lak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisi kreten, daleko bilo. Meni je samo nejasno kako sam uspela da toliko omašim orijentaciju slike.

      Delete
  8. Beautiful stamping manis, I especially love the green and gold...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks. You may have missed it, but there are actually two green and gold manis.

      Delete
  9. Nikad me nesto nisu interesovali, ali sada cu razmisliti o njima. :)

    ReplyDelete

  10. Nije me do sada toliko privlacilo pecatiranje jer nisam nailazila na sare po ukusu. Bilo je zanimljivih sajamskih kupovina.

    Post je odlican, tacno ono sto mi je trebalo, vracacu mu se jos. Malo vezbe i valjda cu uspeti nesto pristojno da napravim. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sada su nam makar preko interneta dostupne pločice sa zaista fantastičnim motivima. Još samo Bundle Monster da počne da šalje za Srbiju.

      Delete
  11. Replies
    1. Hoćeš li i ti da se upustiš u vode pečatiranja.

      Delete
  12. Sjajan post, hvala ti na detaljnom uputstvu.

    ReplyDelete
  13. Živa bila!!!
    Ovo čekam veoma dugo, stvarno si predobro objasnila sve!
    Uzeh danas DJ one-coatove baš za ovu rabotu :D

    Alekta*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samo sam jednom pečatirala OCom i bilo je okej, ali oni su savršeni kao podloga za pečatiranje jer je dovoljan jedan sloj, a suše se brzo tako da može maltene odmah da se pečatira preko njih.

      Delete
  14. Odlican post! Ja sam relativno nova u pecatiranju i kad sam prvi put probala nije mi islo najbolje i onda je usledio Google i tutorijali dok se nisam uhodala, gde si mi bila ranije :D Sada kada mi pecatiranje ide bez problema postala sam lenja za bilo sta drugo pa samo pecatiram :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. E, Tanja moja, nisam bila ni pri aparatu ni pri svem potrebnom materijalu.

      Delete
  15. super post, početnicama u pečatiranju će zbilja dobro doći :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti. I ja se nadam da će im biti od pomoći.

      Delete
  16. Fenomenalno objasnjeno! Imam pečat i 2-3 pločice ali me uvek mrzim da pečatiram, nemam pojma što. Baš ću sutra da menjam lak pa ću makar na jedan nokat da stavim neku sličicu. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. I mene je mrzelo da pečatiram, ali to je zato što nisam imala dobar alat, a i manjkalo mi je iskustva.

      Delete
  17. ti i treba češće da pečatiraš, jer imaš baš dobre ideje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti. Samo još da imam malo više vremena...

      Delete
  18. Oooh I just love the gold stamping you added on the green! It's so delicate, and green/gold is such a beautiful color combo. :)

    ~ Yun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much. I liked that combo very much too.

      Delete
  19. Odličan post, pročitala sam ga sa uživanjem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago. Nadam se da će ti biti i od koristi.

      Delete
  20. Jako koristan post, baš sam se pitala da li moraju da budu oni posebni lakovi za pečatiranje ili mogu i obični. Ja imam neke dve kineske pločice, ali mi nikako ne uspeva da preslikam motiv...ne znam da li je do laka, pločica ili sam samo ja netalentovana za to.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mislim da je najverovatnije do pločica ili do kombiancije laka i pločica. Nije potreban talenat za pečatiranje, samo brzina.

      Delete
  21. Kao sto sam spomenula pre neki dan ozbiljno si me zainteresovala za pecatiranje :) Gde se kupuju pecati i grebalice i imas li neku preporuku?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pre svega, veoma mi je drago što si se zainteresovala za pečatiranje jer ga ja veoma volim.
      Meni je isprva bio sasvim dobar pečat iz seta koji sam kupila kod Kineza, a isti ima da se uzme i u Alexandru - to je mali roze pečat (obično ide u paketu sa roze plastičnom grebalicom). On služi sasvim dobro i verovatno bih ga i dalje koristila da nisam dobila MoYou Nails pečat sa crvenim jastučetom, koji je mekši. Ne suviše mekan, ali je mekši. On je moj trenutni favorit, ali mora se naručiti sa interneta. Konad ima hvaljeni dvostrani pečat i jednostrani sa crvenim jastučetom, ali sa njima nemam iskustva. Uz njih idu metaljne grebalice, koje ja ne volim. Oni se mogu nabaviti u Depil Shopu ili u Nali Lineu iz Subotice. I MoYou London ima hvaljene pečate, sa kojima, opet, nemam iskustva.
      Ako planiraš tek malo da se zezaš kineski pečat je sasvim okej i lako se nalazi. Ako želiš nešto malo sigurnije, a nije ti problem da izdvojiš više novca ili da naručuješ online, idi na MoYou Nails ili MoYou London. Ja garantujem za MYN, a rezultate dobijene MYL jednostranim pečatom gledam kod http://little-things-by-mala-palccica.blogspot.com/ i veoma mi se dopadaju. U oba slučaja se grebalica dobija u paketu sa pečatom.
      Inače čekam da mi stigne (još) jedan pečat koji sam naručila sa BornPrettyStore pa ću verovatno u februaru uraditi uporedni prikaz svih pečata koje trenutno imam, sa svim osobinama i zapažanjima pa možda nije loše da sačekaš taj članak i izabereš ono što se tebi čini kao najbolje za tvoje nokte.

      Delete
    2. Hvala na ovako iscrpnom odgovoru! Ja sam juce trazila na sajtu ALexandra, ali sam se izgleda pogubila u slinim kategorijam pa nisam nasla, sad sam bila upornija kad znam da mora da ih ima negde :D Za pocetak sam svratila kod Kineza jer su mi najblizi i dok ne vidim da li je ovakvo saranje uopste za mene izvodljivo, 100din je pa cu lako prezaliti ako se ne snadjem

      Delete
    3. Ma izvodljivo je za sve, samo treba biti brz. Meni nije bilo neophodno da turpijam kineske pečate jer im je površina bila rapava, ali ako je na tvom pečatu površina glatka možeš ga malo isturpijati ili matirati običnom gumicom za brisanje.

      Delete

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pogledate moje slike, pročitate članak i što želite da podelite sa mnom i drugima svoje mišljenje. Molim vas da mi ne ostavljate linkove ka svojim blogovima, sajtovima, slikama kučića i mačića i ostalim lepotama. Sama ću kliknuti na vaš profil ako mi ostavite smislen ili zanimljiv komentar, a komentare sa linkovima tretiram kao spam.

Thank you for taking time to look at my photos, read the article and share your opinion on the subject. Plese, don't link to your websites, blogs, puppy and kitty pictures and other stuff in comments. I'll check out your profile on my own as long as you leave a sensible or interesting comment and I'll treat comments with links as spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...