02 August 2014

Baze za nokte


Izgled i trajanje manikira zavise od više faktora, a jedan od važnijih je bazni lak. Njegova uloga je da poveže lak sa noktom, da zaštiti nokat od pigmenata iz laka i po potrebi da neguje nokat. Baza ima najrazličitijih, što je dobro jer se ne slaže svaka sa svakim tipom ili brendom laka. Takođe ne slaže se svaka baza sa svačijim noktima te nije loše isprobati više različitih baza dok ne nađete onu ili one koje vam odgovaraju. Obratite pažnju na njihov sastav jer će vam to pomoći da kasnije prepoznate baze koje vam manje ili više odgovaraju. Sve baze sadrže rastvarače, sastojke koji drže na okupu druge sastojke a potom isparavaju ostavljajući aktivne sastojke na noktu, zatim plastifikatore, čija je uloga da daju fleksibilnost i celulozne sastojke koji služe da povežu nokat i lak. Odnos količina ovih sastojaka i drugih dodataka čini svaku bazu posebnom.

Look and longevity of a manicure depend on several factors with base coat being one of more important ones. Its role is binding polish to the nail, protecting nail plate from pigments in polish and if needed to provide additional care. There are so many different base coats, which is great as not every base coat agrees with every type or brand of nail polish. Also different people have different nails and they require different base coats. It is good choice to try several different sorts of base coats in order to find the one(s) that work well for you. You should pay attention to the ingredients list so that you can recognize which ones might be good for you later. All base coats contain solvents, which keep other ingredients in solution and deliver them to the nail, then there are plasticizers, which give flexibility and cellulose chemicals to give connection between nail and polish. Ratio of these ingredients and additional components is what makes each base coat unique.


Zoya Anchor
Morgan Taylor Stick With It

Osnovna grupa baza koje imam su elastične baze. Ne znam kako drugačije da ih opišem. One sadrže dosta plastificirajućih supstanci i savijaju se sa noktom, bez pucanja. Ako baza puca, puca i lak, a puca i nadlak. Ove fleksibilne baze povećavaju trajnost manikira. U mojoj kolekciji to su Zoya Anchor* i Morgan Taylor Stick With It*. Obe baze pružaju veoma fleksibilnu podlogu za lak, dobro vezuju lak za sebe i sprečavaju njegovo pucanje, posebno u kombinaciji sa srodnim nadlakovima. Savršeno sarađuju sa lakovima i nadlakovima istog brenda, ali i sa lakovima drugih proizvođača. Obe sadrže i sastojke za negu nokta.

The main type of base coats I have is elastic base coat. I don't know how to describe them better. They contain many plasticizers and bend with nail without cracking. If base coat cracks, nail polish will crack as well as top coat. These flexible base coats improve manicure wear time. In my collection Zoya Anchor* and Morgan Taylor Stick With It* fall under this category. Both provide really flexible base for polish, make polish adhere well and prevent it from cracking, especially if you combine them with similar top coats. They get along perfectly well with nail polishes by same brands, but they work just as well with other polishes. Both contain nail conditioning ingredients.

Zoya Get Even
Golden Rose No More Ridges & Yellow

Sledeći tip baza koje imam su ravnajuće baze. Ovo su gušće baze koje služe da popune brazde i neravnine na noktu i pruže glatku površinu preko koje će lak lepše kliziti. Ja imam Golden Rose No More Ridges & Yellow i Zoya Get Even*. Golden Rose je gušća baza koja mi se dodatno zgusnula na otprilike pola bočice, ali se veoma lepo razređuje beztoluenskim razređivačem. To je jedna od tri baze koje najradije i najčešće koristim. Pruža dobru i glatku podlogu i produžava trajanje manikira. Zoya Get Even je nešto ređa i ne pruža toliko glatku površinu, ali veoma dobro vezuje lak za sebe. Obe mi upadljivo produžavaju trajanje laka na noktima, čak i bez nadlaka.

The next sort of base coats is ridge filling base coat. These are thicker base coats whose role is evening out ridges on nails thus providing even and smooth surface polish can nicely glide over. I have two such base coats - Golden Rose No More Ridges & Yellow and Zoya Get Even*. Golden Rose is thicker and it did get quite thick halfway down the bottle, but it works well with tuluene-free nail polish thinner. It gives nice and smooth surface and prolongs nail polish wear. This is one of my three go to base coats. Zoya Get Even is somewhat thinner and doesn't give as smooth surface, but it bonds well with nail polish. Both increase manicure wear time, even without top coat.

Nfu.Oh Aqua Base
Golden Rose Hydrating Aquafix

Posebnih baza ima raznih. Postoje lepjive (koje bolje vezuju lak za sebe), odlepljive (za šljokice), vodene... Ja imam samo dve vodene, koje koristim za prizmatične lakove. Ovo su veoma specifične baze i drago mi je što ih imam iako ih ne koristim često. Njihova upotreba se preporučuje za prizmatične, mat i hrom lakove i druge lakove koji ističnu nepravilnosti nokta ili za koje je neophodna savršeno ravna površina. Ja od vodenih baza imam Nfu.Oh Aqua Base i Golden Rose Hydrating Aquafix. Obe ove baze pružaju veoma glatku podlogu za lak. Prva se, na žalost, ne može nabaviti kod nas, a druga se više ne proizvodi mada se može naći još ponegde. Dobra vest je da se lakovi koji zahtevaju ovakvu bazu skoro podjednako dobro mažu i bez ikakve baze (ako imate glatke nokte) ili preko ravnajuće baze (ako nemate glatke nokte).

There are several sorts of what I'd call special base coats. There are sticky base coats (that improve adherence of polish), peel-off base coats (for glitter), water-based... I only have two water-based base coats and I use them for prismatic polishes. These are very specific base coats and I'm happy to have them even though I don't use them very often. These base coats are recommended to be worn below prismatic, matte and mirror polishes and other polishes that show off imperfections in nail or need a perfectly smooth surface to show the effect in the best manner. I have Nfu.Oh Aqua Base and Golden Rose Hydrating Aquafix. Both provide really smooth and even surface for polish to glide on. The good news is that you don't necessarily need water-based base coats since polishes who need that sort of base will usually glide just as well over bare nails (if you don't have ridges) or over ridge filler (if you have uneven nail surface).

Trind Nail Repair
Essence Ultra Strong
Eveline 8 in 1 Total Action

Sledeći tip posebnih baza koje imam su učvršćivači. Mada bilo koja baza može sadržavati sredstva za negu ili učvršćivanje, svi učvršćivači koje ja imam su inicijalno predviđeni da se koriste kao tretmani, ali po završetku tretmana se mogu povremeno koristiti kao bazni lakovi. U mojoj kolekciji su: Eveline 8 u 1, Trind Nail Repair* i Essence Ultra Strong. Sve tri sadrže metilen glikol (formalin), mada u različitim količinama, i sve tri imaju različite preporučene načine upotrebe. Essence mi se nije pokazao kao dovoljno dobro sredsvo za jačanje noktiju, što nije slučaj sa preostala dva tretmana, ali je sasvim solidan kao baza. On sadrži i hidrirajuće supstance, što ga čini pogodnijim za upotrebu u ulozi baze. I Trind pruža veoma dobru podlogu za lak jer zagladi nokat, kao da je ravnajuća baza. Eveline 8 u 1 je pristojna, ali ne odlična baza. Mnogi lakovi nisu hteli lepo da klize preko njega, ali mnogi jesu. Sva tri tretmana mi dobro i dugo drže manikire. Imajte na umu da formalinske tretmane ne treba da koristite kao bazu ako imate suve i krte nokte i da ih ne treba koristiti često ukoliko ste završili sa preporučenim tretmanom. Vodite računa da vam ne dospeju na zanoktice jer ne želite da i njih ojačate i učvrstite. Osim formalinskih baza postoje i proteinske (npr. Trind Keratin Nail Protector ili Poshe Nail Strengthening Treatment Base Coat), koje se mogu redovno koristiti kao obične baze jer neće nokte učiniti suviše čvrstima i nedovoljno fleksibilnima.

The next sort of special base coats in my collection are nail strengtheners or fortifiers. While any base coat can contain nail conditioning and strengthening ingredients all of nail fortifiers I have are actually nail treatments, but they can be worn as base coats from time to time. I have Eveline 8 in 1, Trind Nail Repair* and Essence Ultra Strong. All three contain formalin albeit different amounts and all have different instructions for use. Essence one didn't turn out to be a good nail strengthener, but it is a good base coat. It does contain hydrating ingredients, which makes it more suitable for use as nail polish base. Trind one is great as a base as well and it acts as a ridge filler. Eveline is a decent, but not great base. Many polishes didn't glide really well over it, but many did. All three of these treatments hold polish really well. Bear in mind that formalin treatments shouldn't be used if you have brittle and dry nails and that you shouldn't use them too often after you've gone through the course of treatment. Take care not to get these on your cuticles because it fill harden them as well. There are also protein base coats, such as Trind Keratin Nail Protector or Poshe Nail Strengthening Treatment Base Coat), that you can freely use as regular base coats as they won't make your nails inflexible.

Essence Studio Nails Pro White Effect

Poslednje na mojoj listi su baze za optičko izbeljivanje noktiju. Ja imam samo jednu takvu - Essence Studio Nails Pro White Effect. Ovo je baza koja bi trebalo vizuelno da učini žute nokte beljima, ali taj efekat se ne vidi na mojim noktima. Samo mi zdravo ružičast deo nokta učini modrim, a požuteli deo ostaje žut. Ni kao baza ovaj proizvod ne valja jer puca i guli se odmah. Zato ovu bazu koristim samo kada isprobavam lakove. Dosta me podseća na Titania Kalzium-Gel i Avon Lemon Fortifier, dve najgore baze koje sam ikada koristila. No ova baza sadrži negujuće sastojke i moram reći da moji nokti reaguju pozitivno na njih. I drugi proizvođači nude baze koje vizuelno izbeljuju nokte, ali nemam iskustva sa njima.

The last sort of base coat on my list is optically whitening base coat. I only have one such base coat - Essence Studio Nails Pro White Effect. This is a base coat that should make stained, yellow nails visually whiter, but I haven't noticed such effect on my nails. It just makes my healthy pink part of nails look livid and my yellow parts still look yellow. It isn't good as base coat either because it immediately starts to chip and crack. That is why I only use this base coat for swatching. It reminds me a lot of Titania Kalzium-Gel and Avon Lemon Fortifier, two worst base coats I have ever tried. But this base coat does contain conditioning ingredients that my nails react really well to. Other manufacturers have optically whitening base coats, but I only have experience with this one.

*Ove proizvode sam dobila na iskrenu recenziju, što ne utiče na moje mišljenje o njima. Za više detalja pročitajte moju politiku rada.

*I have received these products for an honest review. For additional info see my disclosure policy.


20 comments:

  1. Another great and thorough post Vedrana.
    I would love to try the Golden Rose No More Ridges & Yellow sometime, I have very severe ridges.

    ReplyDelete
  2. Imam Eveline ovaj i onaj roze. Od ovog belog su mi nokti jaki, ali nekako kruti i tako su mi spremni za bolno pucanje kad zveknem rukom po nečemu, a nokti budu na udaru. Kao baza je ok i jedino tako ga koristim ili kao zamena za beli lak jer kao tretman mi je izazvao da me noktna ploča boli. Lepo mi oblikuje nokte koji hoće da idu u širinu kako rastu i da se izvrću, uvijaju i šta sve ne i to se primeti na mojim noktima kad stavim šljokičave lakove, svaki loš nagib se vidi. Roze je takođe dobar, isto radi kao beli, samo bez bola, i lak mi ne traje nešto sa njim jer mi se taj roze prosto odlepi od nokta, kao one peel off maske :D . Meni bi trebalo nešto što će da mi učini nokte elastičnim, savitljivim :D Lepše tj. lakše mi se maže lak na rozem nego na ovom belom.

    Postoji li neki lak poput Zoya Anchor i Morgan Taylor Stick With It (elastični efekat) u Golden Rose kolekciji? Meni je ta marka nekako najdostupnija. Ili možda Flormar, Miss Sporty, Essence, Aura.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemoj koristiti onda formalinske tretmane. Pogledaj Aurin Strong Hardener. On je silno hvaljen, ali ja zaista nemam iskustvo sa njim. Gledaj sastav i traži lakove sa dosta plastifikatora.

      Delete
  3. Moram da ti napisem da je Gr No More Ridges Ans Yellow moja prva ljubav :)
    Mazala sam je u tri sloja kao lak pre par godina, mnogo lepo izgleda. Od ovih za izbeljivanje ja koristim Eveline, ali se tesko nalazi, to ti je zapravo mlecna boja sa plavim podtonom koji sluzi kao neutralizator, nesto slicno kao i kod crvenih ruzeva koji isticu zutilo zuba, ali to je samo vizuelni efekat, da ne kazem prikrivanje posledice, a ne lecenje uzroka.
    Presjajan post kao i uvek, a sto se tice Seventeen kozmetike, rekose mi da ni u Grckoj vise ne mogu da se nadju, kriza je bas pogodila najomiljenije meni njihove brendove (Decibel garderoba i Seventeen kozmetika) i mnogo mi je zao zbog toga :'(
    Alekta*

    ReplyDelete
    Replies
    1. No More Ridges sam uzela posle preporuka na forumu, tako da je moguće da si baš ti "kriva" što ga imam :P
      Nisam znala ovo za Seventeen. Šteta ako je prsla firma.

      Delete
  4. odličan, ali odličan post! ja nekako s bazama ne volim da eksperimentišem, našla sam šta mi odgovara i držim se toga kao pijan plota :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. TO je odlično. A ja živa nisam dok ne isprobam da li je nešto novo bolje :D

      Delete
  5. I meni je bas zao za Seventeen kozmetiku.

    GR No More Ridges & Yellow koristim od navedenog. Jos uvek mi se nije zgusnula, ali drago mi je sto se fino razredjuje. Aurin "ljubicasti" Strong Hardener mi ipak bolje zagladi povrsinu nokta. No More Ridges & Yellow je dobra i u optickom izbeljivanju pozutelih noktiju.

    Eveline 8w1 i Essence Ultra Strong sam poklonila, jer mi nisu neophodni ucvrscivaci pored kalcijum gela, pogotovo 8w1 preko kojeg se lakovi jednako tesko mazu. U tom pogledu Ultra Strong je odlicna, jedini ucvrscivac preko kojeg lakovi klize.

    Nedavno sam mazala CG Hologlam lak bez baze, nokti nisu bili u savrsenom (da ne kazem uobicajenom) stanju i grozno je izgledalo. Ako ove vodene baze intenziviraju efekat kod nekih lakova, vredi li da se potrudim oko pronalazenja GR Hydrating Aquafix? Do tada bih koristila Auru.

    Kad istrosim ovo sto imam (previse otvorenih bocica) zelela bih da probam neku proteinsku bazu, kao i Zoya Anchor. Od nedelje cu jedan dan da slikam za forum sve sto imam trenutno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam primetila da su holosi jači preko vodene baze nego bez baze, posebno ne Hologlamci. Znam da za Nfu.Oh i Gosh važi da je duga intenzivnija preko vodene, ali ja Nfu.Oh mažem preko Nfu.Oh baze, ne preko GR, a Gosh nemam. Uradiću poređenje pa ćemo videti.

      Delete
  6. Odličan post. Mami me Zoya i MT baza, kao i GR Aqua. Essence "plavičasta" beza mojim noktima daje baš veliku belinu, ali ja nemam problema sa žutilom (što onda nikako nije logično i znači da baza ne radi svoj posao za koji je namenjena).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zoju i MT lako možeš naći, Aquafix ne baš lako.

      Delete
  7. odličan i koristan posta :D
    ja se držim jedne baze (premda ih imam više u ladicama) kad već nađem ono što mi odgovara

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja sam tako, ali kada je brana jednom probijena nije bilo zaustavljanja :D

      Delete
  8. Bas detaljan post! Moram priznati da bazama nikad nisam posvecivala mnogo paznje, pa samim tim ni ne cudi da nisam znala za sve tipove baza. Odlicno napisano, sad bar znam odprilike sta da trazim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je ako će ti ovaj članak biti od pomoći.

      Delete
  9. Članak je veoma informativan i pomoćiće mi u budućem odabiru baza. Ono što me je apsolutno oduševilo je podatak da postoje "odlepljive baze" pomoću kojih se lakše skidaju lakovi sa šljokicama (koje mnogo volim ali izbegavam baš zbog tog teškog skidanja posle), nisam to nikad videla ni pročitala negde. Da li možeš da nam preporučiš neku koju si koristila, ili ako nisi da ako makar znaš u asortimanu kog proizvođača ih ima?
    Htela bih samo još da pohvalim Eveline bazu, odličan posao radi i zaista ima efekta kao učvršćivač ali nisam sigurna koliko dobro lepi lak. Nisam znala da može da škodi u smislu da nokti postanu previše kruti pa i pucaju a koristim je oko 4 meseca odprilike jednom nedeljno i sve je ok za sad, nokti su mi jaki i ne lome se. Da li bi bilo preporučljivo da je povremeno zamenim nekom hidrirajućom bazom? Aleksandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jedina nama dostupna "odlepljiva" baza je OPI Glitter Off. Inače možeš da uzmeš bilo koji beli lepak (PVA, tj. polivinil akrilatni lepak) sipaš ga u praznu bočicu od laka i njega koristiš kao bazu ispod šljokica.
      Uvek je proporučljivo koristiti hidrirajuću bazu, ali mislim da ti Eveline jednom nedeljno neće škoditi.

      Delete
    2. Hvala ti na preporuci, probaću da nabavim takav lepak i isprobam, a definitivno da uvrstim u negu noktiju i neku hidrirajuću bazu, recimo Alverdin serum koji preporučuješ, verujem da je dobar.

      Delete
    3. Serum nije baza. On se utrljava u nokte kao krema, ne maže se kao lak.
      Beli lepak je obično lepak za drvo, tako da ga možeš naći u farbarama.

      Delete

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pogledate moje slike, pročitate članak i što želite da podelite sa mnom i drugima svoje mišljenje. Molim vas da mi ne ostavljate linkove ka svojim blogovima, sajtovima, slikama kučića i mačića i ostalim lepotama. Sama ću kliknuti na vaš profil ako mi ostavite smislen ili zanimljiv komentar, a komentare sa linkovima tretiram kao spam.

Thank you for taking time to look at my photos, read the article and share your opinion on the subject. Plese, don't link to your websites, blogs, puppy and kitty pictures and other stuff in comments. I'll check out your profile on my own as long as you leave a sensible or interesting comment and I'll treat comments with links as spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...