15 August 2014

Nadlakovi


Poput baza i nadlakovi imaju više uloga, ali glavne tri su produžavanje trajnosti manikira, davanje sjaja laku i ubrzavanje sušenja. Poput baza, svi nadlakovi sadrže rastvarače, plastifikatore i celulozne supstance. Odnos ovih sastojaka se manje ili više razlikuje od baza i zato imamo i 2 u 1 baze/nadlakove, ali je i razlog zašto neke nadlakove nikako ne treba pomešati sa bazom. Problem sa sastojcima koji čine nadlak je da je lako postići da nadlak ispunjava dve od tri osnovne uloge, ali teško je da ispunjava sve tri. Ako izuzmemo nadlakove koji lakovima daju poseban efekat (matirajući, svetleći, prizmatični, magnetni, teksturni...) najlakše mi je da nadlakove grubo podelim na brzosušeće i nebrzosušeće.

Like base coats, top coats have several roles, but main three are increasing your manicure wear time, high gloss and quick drying. Like base coats, all top coats contain solvents, plasticizers and cellulose chemicals. The ratio of these ingredients is more or less different from base coats which is why some top coats should never be used as base coats, but also why we have 2 in 1 base/top coats. The issue with all these ingredients is that it is easy to get the ratio that would fill two of three main roles of top coat, but it is very difficult to get it to fill all three. If we don't take special effects top coats (matte, glow in the dark, prismatic, magnetic, texture...) into consideration it is easiest to me to split top coats into two groups - fast-drying and not fast-drying.



Brzosušeći nadlakovi pre svega treba da ubrzaju sušenje laka ispod. Oni se zapravo sami brzo suše, dajući čvrstu površinu koja sprečava da se lak ispod ošteti. Mnogi počinju brzo da se zgušnjavaju (što je brže sušenje, to brže počinje i zgušnjavanje) i tada većina njih povlači lak sa vrhova noktiju, a neki ga povlače po svim dimenzijama - i dužini i širini. Ovo je problem koji se obično lako da rešiti razređivanjem. Brzosušeći nadlakovi koje sam rado koristila i koje i dalje koristim su Essence Top Sealer (koja god da je verzija aktuelna) i Cult Nails Wicked Fast. Veoma su slični po brzini sušenja i visokom sjaju koji daju laku. Wicked Fast je 3-free, a Top Sealer je 5-free. Mavala Mavadry* je takođe brzosušeći nadlak, ali se ne slaže sa mojim lakovima (on se bolje slaže sa HE lakovima). I Morgan Taylor Need For Speed* je brzosušeći nadlak, ali njega sam koristila samo uz Morgan Taylor lakove, koji se suše dovoljno brzo da im taj tip nadlaka nije potreban. Ranije sam koristila i Seche Vite, koji je odlično obavljao svoju ulogu i uz to davao veoma visok sjaj ali nisam mogla da podnesem njegov toluenski miris. Potrošila sam jednu bočicu i ne planiram da ga ponovo kupim. Golden Rose Quick Dry je sasvim pristojan nadlak, suši nešto sporije i ne zgušnjava se, ali četkica mu je suviše gruba (ili je on suviše redak za četkicu) da u laku ostavlja tragove. Popularni brzosušeći nadakovi koje još nisam isprobala su Essie Good To Go, Poshé Top Coat i Aura Jelly.

Quick-drying top coats should improve drying time of nail polish. They actually solidify quickly, making a firm barrier that protects wet polish underneath from smudging. Many of them thicken really quickly (the faster their drying time, the quicker the thickening) and then they can pull the polish away from free edge, with some of them shrinking polish on all sides. This issue is usually quite easily solved with some thinner. Fast-drying top coats I have used and that I keep using are Essence Top Sealer (whichever version is available) and Cult Nails Wicked Fast. They are similar in terms of drying time and gloss. Wicked Fast is 3-free and Top Sealer is 5-free product. Mavala Mavadry* is also a quick-drying top coat, but it doesn't get along with my polishes (it works best on HE polishes). Morgan Taylor Need For Speed* is another fast-drying top coat, but I have only used it with Morgan Taylor polishes, which dry quite fast on their own and don't really need such a top coat. I used to use Seche Vite, which did its job perfectly, but I couldn't stand the smell of toluene. I have used up one bottle and don't intend to buy another. Golden Rose Quick Dry is quite decent top coat. It dries somewhat slower than aforementioned ones, but it is either too thin for its brush or the brush is too firm so that it leaves marks in polish. Popular quick-drying top coats I am yet to try are Essie Good To Go, Poshé Top Coat and Aura Jelly.


Nadlakove koji nisu brzosušeći ne kupujem jer mi je brzina sušenja prioritet kod nadlaka. Zato od ovog tipa imam samo Zoya Armor*, Mavala Colorfix* i Rimmel Pro Super Wear. Armor je poput Anchor baze veoma elastičan i odličan je da se doda na lak posle dan-dva nošenja kako bi vratio sjaj laku. Takođe je zgodan za peglanje sitnijih nepravilnosti u laku i ravnanje površine. Nije dovoljno gust da bi dao gelirani izgled i stoga nije idealan za ravnanje šljokica. Colorfix je želatinaste strukture i suši se brže od Armor. On daje geliran izgled noktima i bolji je za peglanje šljokica od drugih nadlakova koje imam. Manje je fleksibilan od Armor, ali je i dalje veoma elastičan. Rimmel Pro Super Wear daje odličan sjaj laku i koliko sam mogla da primetim produžava mu trajanje, a ne čini da nokti izgledaju debelo.

I don't buy regular dry top coats because to me fast drying time is the most important treat of top coat. That is why out of other top coats I only have Zoya Armor*, Mavala Colorfix* and Rimmel Pro Super Wear. Like Anchor base coat, Armor is very flexible and it is great top coat to be added over polish after a couple of days of wear to renew shine. It is also good for fixing small imperfections in nail polish and also for evening out the surface. It is not very thick, doesn't give gel-look and isn't good for sealing glitter in. Colorfix is quite gelatinous in texture and it dries faster than Armor. It does give gel-look and of all top coats I have it is best to be used over glitter. It is less flexible than Armor, but still quite elastic. Rimmel Pro Super Wear gives great gloss and from what I have noticed it does increase wear time without making your nails looking thick.

*Predstavljeni proizvod sam dobila na iskrenu recenziju. Za više informacija vidite moju politiku rada.

*I have received this product for an honest review. For additional info see my disclosure policy.

28 comments:

  1. Bila sam zadovoljna sa Essence BTGN,ali kad ga nema vise...Good To Go daje lep sjaj,brzo susi ali se beli vrhovi naziru vec drugog,receg dana,a volim da mi lak traje 4-5.GR Quick Dry sa sirokom cetkicom me isprva razocarao zbog tragova koje ostavlja;medjutim otkada ga mazem u dva sloja(bez cekanja da se prosusi) ja sam prezadovoljna!Nema tragova,lep sjaj daje,pa i brzo susi i traje manikir sa njim.Trosim trecu bocicu zaredom.Volim ovakve postove,narocito kada ih pisu osobe koje se razumeju u "materiju" da tako kazem.Pozdrav :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti.
      Ne volim da mažem više slojeva nadlaka (ili bilo čega drugog) jer sve preko četiri sloja na noktima meni obično skraćuje trajnost manikira pa nisam probala tu tehniku, ali možda će tvoje iskustvo koristiti nekome drugom.

      Delete
  2. Pravo je čudo da nemam ni jednu bazu niti tc koje ti koristiš. Zapravo, imala sam onaj najstariji top sealer (koji mi je skidao lak u komadu), i imam Eveline 8u1, ali mi se s njime ekstremno brzo krzaju lakovi, pa ne koristim kao bazu.

    Trenutno sam veoma zadovoljna Aurinom ljubičastom bazom i tu neću eksperimentisati u skorije vreme.
    Što se top coat-ova tiče, Jelly koji sam napljuvala zbog nesušenja - po mojim kriterijumima, zaista ne može da se svrsta u brzo-sušeće, ali daje lep sjaj (videla sam i bolje, ali uz neke druge mane kod takvih tc-a) i produžava trajnost laka, koristim ga preko neonaca ili kad nisam u žurbi, nego natenane lakiram nokte uz yt ili neku seriju.
    GR Quick dry mi je favorit, i uz linijice koje ostavlja, kada mi je bitno brzo sušenje, koristim njega.
    U planu je još i Poche, ali trenutno sam u fazonu jeftinih proizvoda koji dobro rade posao, tako da mi GR i Aura proizvodi super odgovaraju :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tebi je sve suprotno od mog iskustva :D
      Silno želim da isprobam sve Aurine baze i nadlakove, ali to će morati da sačeka da utrošim nešto od postojećih.

      Delete
  3. Poshe je Seche po učinkovitosti, a bez onog gušećeg mirisa. Obavezno probaj.

    (a ja ću morati taj Essence nisam znala da je dobar :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako imaš priliku da nabaviš Top Sealer u inostranstvu obavezno ga probaj. Izgleda da ga povlače iz proizvodnje.

      Delete
  4. Ja sam Poshe probala do duse jednom i nije me odusevio. Mozda mu u nekoj buducnosti pruzim sansu. ;)
    Moram probati GR QD iz ciste radoznalosti. Odlican post! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znaj samo da se QD ne može meriti sa TSom.

      Delete
    2. izgleda da se ništa ne može meriti sa ts :(

      Delete
    3. Wicked Fast može :D Ali do njega je teže doći.

      Delete
  5. priznajem samo nadlak koji će ubrzati sušenje laka ;)
    tu mi je essence btgn zakon, sech mi je previše puta povukao lak pa sam odustala od njega, mislim da mi se ista stvar dešavala i s poche nadlakom... probala sam golden rose pred par godina i oduševila se njime - a onda su mu izgleda promijenili formulu, vidjela sam da se i cure u turskoj žale zbog toga
    zadnji koji sam uzela je catrice brzosušeći jer nije bilo essence - e taj tek nije ni za šta :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Essence BTGN TS je maltene neprevaziđen. Retko kvalitetan nadlak. Hvala na upozorenju za Catrice.

      Delete
  6. Kao visegodisnja ljubiteljka TSa moram priznati da Aura Jelly moze da prodje kao sasvim solidan TC. Probaj :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Svakako ću ga probati, samo da prvo potrošim nešto od postojećih.

      Delete
  7. A Seventeen? Ja sam ga uzela jer si ga hvalila na blogu i najbolji mi je do sad, posto je meni prioritet trajnost laka.
    MIrjana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seventeen kozmetika je izgleda propala, a kod nas tog nadlaka već dugo nema pa ga nisam ovde spominjala. Drago mi je da si bila zadovoljna njime. Devojke su dosta hvalile Aurin Jelly i po pitanju trajnosti i po pitanju brxzine sušenja pa možeš njega probati kao zamenu.

      Delete
  8. I ja sam bila oduševljena Seventeen-om, mislim da sam njega količinski najviše potrošila. Žao mi je i TS-a što povlače, mada imam nenačetu flašicu u šteku. Za sada Jelly najbolje radi posao, a ne guši i ne povlači lak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni po količini potrošenog proizvoda drži TS, klasična verzija. Zapravo to je jedini koji sam kupovala više puta :D

      Delete
  9. Osobno (trenutno) koristim tri nadlaka - Essence koji je (slažem se!) ooodličan, Seche i Poshe koji mi se povuku sa laka u boji za kojim 1-1,5 mm što mi je grozno!
    Poshe mi je u biti isti ko i Seche... :( - Mislim da ih više neću kupovati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da li ti se to dešava sa svim lakovima ili samo sa nekim? Znam da se neki nadlakovi ne slažu sa svim lakovima i da se sa njima ponašaju čudno, ali ako se ovi ponašaju tako sa svim lakovima onda im ili treba razređivanje ili se ne slažu sa tvojom telesnom hemijom.

      Delete
    2. Hmmm sa svima!
      Na svima su ok kojih sat dva a onda se lagano stisnu.
      I tako je od samog početka od kad sam ih kupila, znači nije problem u gustoći, očito je do mene, ma ja sam sva čudna :D :P

      Delete
    3. Onda je u pitanju neslaganje u hemiji. Drži se TSa kada ti odgovara, a možeš i da ga nabaviš i ne bacaj pare na druge nadlakove.

      Delete

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pogledate moje slike, pročitate članak i što želite da podelite sa mnom i drugima svoje mišljenje. Molim vas da mi ne ostavljate linkove ka svojim blogovima, sajtovima, slikama kučića i mačića i ostalim lepotama. Sama ću kliknuti na vaš profil ako mi ostavite smislen ili zanimljiv komentar, a komentare sa linkovima tretiram kao spam.

Thank you for taking time to look at my photos, read the article and share your opinion on the subject. Plese, don't link to your websites, blogs, puppy and kitty pictures and other stuff in comments. I'll check out your profile on my own as long as you leave a sensible or interesting comment and I'll treat comments with links as spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...